Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tomsa
Rövarkungen skrev:Ah, javisst finns det externa program också som kan skapa en virtuell miljö.

Det största problemet för de flesta är nog ändå att få tag i en korrekt version av XP.
Du menar en korrekt fungerande XPP med sp3 då eller?
tomsa skrev:
Rövarkungen skrev:Ah, javisst finns det externa program också som kan skapa en virtuell miljö.

Det största problemet för de flesta är nog ändå att få tag i en korrekt version av XP.
Du menar en korrekt fungerande XPP med sp3 då eller?
Ja, precis. Att köpa det nytt kostar runt 1500-2000. Har man redan vanligt xp kanske man kan uppgradera för något billigare. Ett alternativ är att köpa en begagnad laptop som redan har xp pro, borde bli marginellt dyrare med lite flyt, och då har du ju en dator på köpet. Formatera om den och kör endast VIDA på den så har du en bra lösning.

Återstår så piratalternativet, vilket förutom den moraliska och lagliga biten även kan vara knepigt att få det att fungera rent tekniskt, om man inte är så haj på datorer dvs.
av Droopy
Kan ni köpa en klonad Dice med pi**tmjukvara kan ni säker dra hem en version av valfritt operativsystem utan några större funderingar, idag fins allt på nätet for free.
av tomsa
Droopy skrev:Kan ni köpa en klonad Dice med pi**tmjukvara kan ni säker dra hem en version av valfritt operativsystem utan några större funderingar, idag fins allt på nätet for free.
Precis min tanke åxå :D
av Gelis
Ska man bara ha datorn till Vida så behöver man inte vara någon "hacker" för att köra ful XP. bara att ge fan i att koppla upp den på nätet + att stänga windows update. Går att anv vilket ful serial som helst. Kopplar man upp den så är det kört och då måste det till lite andra metoder.
av Andis
Buda ett måste att ha till alla nya bilar med datorer.

Har en själv och så skönt när man bara kan läsa av utan en massa krångel.

Enligt mig ska man byta bil i dag så ska man köpa en code avläsare innan man köper bilen så man kan läsa av eventuella fel coder. Speciellt om man köper en begagnad.

Lycka till
Med vänlig hälsning,
Andis
Användarvisningsbild
av MartinS
Jag köpte en ny sådan för 1100kr av BSR för fem år sedan. För ett år sedan sålde jag den för 1500kr. Rätt ok affär, jag hade en del nytta av den under de fyra år jag hade den.

/Martin

Tvättade bilen på länge idag och j[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]

Nu är det fixat. Problemet var att en o ring […]

Vakuumläckor och avgasläcka mellan motor[…]