Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rosenlind
Hej.

Jag har ägt min volvo s80 -04 (12000) mil i ca 7 månader.
Detta har hänt 3 gånger under dessa månader att när jag har svängt (kvittar om det är höger eller vänster) så har bilen bara dött. Det är en automat så jag får stanna in till kanten lägga växeln i P stänga av tändningen och starta bilen igen. sen går det hur bra som helst att köra vidare. väldigt irriterande när man har ett gäng bilar bakom sig som lägger sig på tutan. jag gör ju inte det för jag tycker det är kul :S Någon som skulle kunna veta var problemet ligger?
Användarvisningsbild
av greeeken
Rosenlind skrev:Hej.

Jag har ägt min volvo s80 -04 (12000) mil i ca 7 månader.
Detta har hänt 3 gånger under dessa månader att när jag har svängt (kvittar om det är höger eller vänster) så har bilen bara dött. Det är en automat så jag får stanna in till kanten lägga växeln i P stänga av tändningen och starta bilen igen. sen går det hur bra som helst att köra vidare. väldigt irriterande när man har ett gäng bilar bakom sig som lägger sig på tutan. jag gör ju inte det för jag tycker det är kul :S Någon som skulle kunna veta var problemet ligger?

Jo klart det är irriternade o farligt !!
Jag hade exakt liknande fast på min bmw som jag hade. Fick byta tändlåset!!!!! Anledning ? Jo eftersom man hade många nycklar hängandes med bilnyckeln blev det glapp i låset.
Säger itne att det är felet på din men läs av FELkoder så vet du med all säkerhet
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Du har ju en 04:a med nya spjället annars hade jag ju kunnat tro det var detta. Kollat servooljan? Dör bilen om du står på tomgång och svänger också? Ditt batteri mår det ok?
av Rosenlind
Jag ska kolla servo oljan. jag har bara bilnyckeln för sig i tändningen. men det kan ju vara förra ägaren som hade stor knippa. jag tänkte på att det kanske kunde vara bränslepumpen? Eller så läste jag någonstans att det kunde vara kamaxelgivare. visste inte ens att det fanns något sådant men men. alltid lär man sig något nytt

Tvättade bilen på länge idag och j[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

För att helt utesluta nåt annat skull[…]

Nu är det fixat. Problemet var att en o ring […]

Vakuumläckor och avgasläcka mellan motor[…]