Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av befl
Jeg har i dag præsteret at låse begge nycklar med fjernbetjeninger inde i bagerummet på konens S60! Skiftede gasfjedre, lagde nycklarna i bagagerummet, skulle lige prøve at smække!! - Hentede ekstranycklarna, låste op og lagde også dem i bagagerummet. Smurte hængslerne, prøvede lige at smække!!! Begge nyclasæt låst inde i bagerummet! - Vejhjælp gav fortabt! - Hvordan får jeg billigst og uden at volde skade åbnet til bagagerummet??
av pms
Nu kan jeg ingenting om S60 men er det ikke muligt at komme ind til bagagerummet ved at hægte bagsædets ryglæn af ? For du er vel ikke også udelåst fra kupèn eller ??
av Lazy
Har lyckats gjort likadant på min tidigare S60, men då jag inte hade låst kupén lyckades jag få fram nycklarna via en lastlucka på ryggstödet bak.
av befl
Ynot skrev:Har lyckats gjort likadant på min tidigare S60, men då jag inte hade låst kupén lyckades jag få fram nycklarna via en lastlucka på ryggstödet bak.
Båda nycklar med fjärrkontroll är inne i bagagerymmet och kabinen är också låst.
En vänlig själ på den danska Volvo forumet föreslog att gå igenom en bakre positionslykta. Skära/slå lyktan sönder. Det kan vara en möjlighet.
En trevlig använt lampa kostar ca. 700 svenska kronor.
Är det mon möjligt att få armen in gennem lyktahullet?

Hej! Dags att utforska nya delar av forumet och in[…]

Motorvärmare

En fråga: Laddas 12V-startbatteriet samtidi[…]

Basalt är dit problem, att höjtryckspump[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Är inte denna bil av modellår 2009? En […]