Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Kolla i instruktionsboken :) Jag skulle aldrig själv överväga annat än helsyntetolja enligt de klassningar som står i din instruktionsbok. Går att köra på delsyntet också men varför göra detta? Skiljer ju knappt något i pris på oljan. Jag kör med Shell Helix ultra 5w40 köpes på Ica Maxi för 399kr/ 4l. Biltemas helsyntetiska olja funkar också kanon. Jag brukar byta efter 1000 mil så slipper man problem med vevhusventilationen också.
av qwerty
Volvo körde mobil 1 mellan 00-07, från 08-> kör dom castrol magnatec om minnet inte sviker från sista inköpet.

Jag har alltid gjort och fortsätter med det, kör på den olja motorn alltid blivit matad med sen ny. Varför byta?
Faktiskt var volvo billigast på den olja jag skulle ha efter att ha letat runt när jag skulle byta.
Användarvisningsbild
av wissel
jojjeblom skrev:
volvofantast skrev:det står att det skall vara acea 1 eller 3 oavsett om det är hell eller delsyntet.Jag köper helsyntet då men vilket mäke är ju frågan?
Då rekomenderar jag denna http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-o ... W40-36909/, kör med den själv i både 854an och V70in sedan många år :-)-)
Jag med....men ibland Helixoljan på ICA Maxi, 5 X40 ACEA A3 B3 är det enda viktiga för mig.
Ahh, glömde priset. 60 - 80 :- /l- = MAX :)

Måste alltid nolla felkoderne annars vet int[…]

Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]