Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av BM
Hej Ozzi.
Jag vill börja med att påpeka att jag INTE menar att det är meningslöst att byta motorfäste. Jag vill bara dela med mig av en liten erfarenhetsberättelse.
Hade min V70 -01 140 hk på service för en tid sedan. Teknikern ringde efter halva dagen och påpekade att det övre motorfästet var slut och behövde bytas. Jag tackade för informationen och bytte senare fästet själv. Varken innan eller efter bytet har jag märkt någon som helst skillnad i någonting med bilen. Upplevelsemässigt var bytet helt meningslöst men för bilen/motorns välbefinande kanske det var viktigt.

Ha det bra /BM
BM skrev:Hej Ozzi.
Jag vill börja med att påpeka att jag INTE menar att det är meningslöst att byta motorfäste. Jag vill bara dela med mig av en liten erfarenhetsberättelse.
Hade min V70 -01 140 hk på service för en tid sedan. Teknikern ringde efter halva dagen och påpekade att det övre motorfästet var slut och behövde bytas. Jag tackade för informationen och bytte senare fästet själv. Varken innan eller efter bytet har jag märkt någon som helst skillnad i någonting med bilen. Upplevelsemässigt var bytet helt meningslöst men för bilen/motorns välbefinande kanske det var viktigt.

Ha det bra /BM
Nja det vill inte jag hålla med om.

Jag bytte min övre bussning förra veckan. Den gamla var så gott som helt sprucken och med den nya blev den en jäkla skillnad. Mindre ryck, mycket bättre respons från motorn, bättre känsla helt enkelt.

Så upplevde jag det i alla fall. Men somsagt, min bussning var riktigt dålig. Din var kanske inte lika sliten.
av Ozzi
Tackar för alla svaren, det handlar om en turbo så jag fick släppa på tryckröret även när jag bytte stift i den.
Symtomen som jag har är exakt det som "perc" beskriver i sitt svar, just att det nästan är som att den misständer eller att gasen inte hänger med o svarar precis när man kliver av o på gasen, ska prova att byta båda fästena till helgen får vi se om det känns bättre sen.

Måste alltid nolla felkoderne annars vet int[…]

Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

tack för att du svarade hur gör jag om j[…]