Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rillee
CarMan skrev: som tur är är våra konstruktörer/problemlösare duktiga & har tagit fram en lösning.

jag är fortfarende skeptisk till att detta gäller P1 stolarn
hoppas att det inte är smörning eller filt grejen för det funka inte på min stol
av NCR
Rillee skrev:
CarMan skrev: som tur är är våra konstruktörer/problemlösare duktiga & har tagit fram en lösning.

jag är fortfarende skeptisk till att detta gäller P1 stolarn
hoppas att det inte är smörning eller filt grejen för det funka inte på min stol
Vad innebär "filtgrejen"? Och att smöra stolen hoppas jag inte att de gör. :)
Användarvisningsbild
av Bosa
NCR skrev: Vad innebär "filtgrejen"? Och att smöra stolen hoppas jag inte att de gör. :)
Jag har fått nya bud nu. Den där nithistorian är tydligen historia, nu snackas det om nån antignisseltejp och nån vinkel av nåt slag som ska monteras. Teknikern skulle läsa igenom papprena helt och beställa delar.

Det har även dykt upp info angående radioapparater som tystnar ibland så och ett av mina problem med radion stämde in. Får se vad som händer.
av cme
Det är inte Volvo som bygger stolarna utan materialet levererans av världens tredje största underleverantör och skickas sedan till en annan leverantör som monterar ihop sätena. Jag har detaljgranskat många av dessa konstruktioner och måste säga att jämfört med myckat annat som rent ut sagt är skitkvalitet så är sätena av yppersta klass idag. Tyvärr verkar det smugit sig in ett fel i dessa fall. Tänk efter om om det finns någan annan detalj i inredningen som utsätts för liknande slitage som förarsätet? Jag håller naturligtvis med om att sakan måste åtgärdas och jag kan garantera att det rullat huvuden i denna fråga.

cme
av perjak
Är det bara jag som har dålig koll vad som menas med P1 och P2 stolar? Vågar man gissa att P2 är dom som har det lilla pumphandtaget i framkant?
av TOMAS
Knarret är åtgärdat, de smörjde och drog åt skruvar.
Det hjälpte :P

/TOMAS
V-70-06 Automat

Intressant, funkar dessa lampor på a[…]

VOC strul

Här med

Oppdatering - problemet løste seg når[…]

Stötdämpare bak

Det övre fästet verkar skilja på n[…]