Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andis
En vän som ville ha all utrustning i en bil som han inte ville köpa helt ny.

Köpte han från en stor bilfirma i Tyskland, då han sa att det var enklare att hitta riktigt full utrustade bilar där på grund av det större utbudet.

Firman han köpte ifrån var även vana vid export så var enkelt att få in den trots att han som han sa var helt novis på att ta in en bil. Men dom fixa allt sa han.

Kanske ett tips.

Lycka till med bilköpet.

Med vänlig hälsning,
Andis
Andis skrev:En vän som ville ha all utrustning i en bil som han inte ville köpa helt ny.

Köpte han från en stor bilfirma i Tyskland, då han sa att det var enklare att hitta riktigt full utrustade bilar där på grund av det större utbudet.

Firman han köpte ifrån var även vana vid export så var enkelt att få in den trots att han som han sa var helt novis på att ta in en bil. Men dom fixa allt sa han.

Kanske ett tips.

Lycka till med bilköpet.

Med vänlig hälsning,
Andis

Å fan. kanske ska ta och kolla litte. Vet du vad den hette den han köpte ifrån? :)
Att köpa en tomhylsa till bil och övertyga sig själv att man själv kan extrautrusta den brukar bli dumt. Jag tänkte också att jag kunde klara mig utan vissa saker som jag ändå inte haft tidigare. När det väl närmade sig ett bilköp tog jag en rejäl funderare och kom fram till att jag inte skulle kompromissa. Jag hade inte blivit nöjd då. Jag har gjort det misstaget förr. Problemet är att, eller var för mig, att välutrustade bilar med få mil i princip bara vände i bilhallen. Dessutom kostade de betydligt mer än tomhylsorna. Jag hade tur och hittade en 15 mil bort och som såldes av en Mazda-handlare. De hade haft den en vecka när jag knep den.
av Andis
ballexolof skrev:
Andis skrev:En vän som ville ha all utrustning i en bil som han inte ville köpa helt ny.

Andis

Å fan. kanske ska ta och kolla litte. Vet du vad den hette den han köpte ifrån? :)
Ska fråga honom.
fisse skrev:
llesrof skrev:
ballexolof skrev:Fan nice sida!! :D tack! blir det så svettigt med ac på? :p
Näe, det blir det inte. Inte med AC avstängd heller. De som påstår detta om skinnklädsel har nog förväxlat den med sådan där motbjudande vinylklädsel som fanns i gamla Amazoner. Jag har skinnklädsel i min XC70 och det är inga konstigheter, varken på vintern eller sommaren. visst är det kallt på vintern, men en kall tygklädsel är ju som att sätta sig i en kall vattenpöl. Dessutom tycker jag det blir en råare och fuktigare känsla i kupén med tygklädsel. På sommaren blir inte min skinnklädsel speciellt varm. Värmen kanske är ett problem med svart skinnklädsel och jag har ljusbrun. Däremot får man passa sig för aluminiumhandtaget mellan framstolarna då detta blir glödhett på sommaren och ger frostskador på vintern :D
Å en jävla tur att alla är olika då! Annars hade varenda Volvo varit utrustad med den där fruktansvärda beiga fula färgen....
Jag kan inte riktigt förstå din något agressiva ton, men jag har ju hellre en "ful" beige skinnklädsel än vilken textilklädsel som helst. Inte minst för att slippa den där råkalla känslan på vintern.
Sök efter bil utrustad m Business ++, det har min fullmatade xc90. Något kan ev vara extra tillval utöver detta paket..

Mät på batteriet efter den stått […]

Det kom ut några T4 även under 2022 p[…]

Bilen går för magert på bank 1 […]

Nu lött om DIM och den fungerar 100%-igt igen[…]