Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av antonoliver
Kan kolla batteriet ,men det låter långsökt på alla dessa felkoder .srs lampan lyser och srs service omedelbart står det i displayen.larm verkar funka som det ska .likaså fönsterhissar .ibland startar man bilen och den lägger av efter 1 sek går ej att starta om man inte lossar pluskabeln ,och det står bromsfel stanna omedelbart även ibland motor service erfodras .
av Snabeljuice
Förutom det du beskriver så lägger även min klocka av samt att varvräknaren slutar fungera. Om jag kommer ihåg rätt så sa han att raden av felkoder verkar som att de olika boxarna inte kommunicerar med varandra.

Det kan tydligen bero på (han hittade ingen annan förklaring) på sviktande strömförsörjning, antingen klent batteri eller tappad laddning eller liknande. Han mätte mitt batteri som var svagt och låg på 30% kapacitet.

Funderar på att köpa ett batteri och testa fast jag inte har lust. Blir iofs enklare att sälja bilen om den inte krånglar så valet är väl enkelt egentligen. Om du hinner före får du gärna meddela hur det gick.
Användarvisningsbild
av wissel
Nytt batteri = 1600:-
Annan bil = 25 000:- ( Bilhandlarens Påslag)
Hmmm
:|
Byta dragkrok

Behöver byta hela draget..

Är väldigt vanligt med fel på h&ou[…]

Batterifråga?

Oj det var ju föredömligt lätt&arin[…]