Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag undrar om sportavgassystemen till V70 2,4 låter högt. Snart dags att byta mitt originalsytem ser det ut som och lurar då på ett sportsystem.
Men det får inte låta för högt, bara liite goare än original. Vad har ni för system, och hur upplever ni att ljudnivån är?
Exempelvis BSR har ett specifikt för 2,4 140-170. Men tex Ferrita har samma till 2,4 som turbobilarna, dämpar inte turbon lite motorljud?
Tackar.
V70 2,4 140 -05 med BSR programvara.
av Andis
Det här är alltid knepigt.

Fick byta på min sommarbil (ej en Volvo men ändå) för det vart för dovt på lång körningar med första sport systemet.

Samma säger en polare som har sport system på sin V70 R att den är lite dov på lång körning speciellt bak. Tror han har BSR han har trim från BSR jag har åkt den och tycker det lät lite mer men inte så farligt mycket mer i körning runt en stund dock dovare. Men klart har inte som han åkt långa sträckor.

Ett annat system som jag inte vet om det finns till Volvo men som jag hade på en BMW var super sprint mycket perfekt avstämt lätt mycket bättre än original var så jag tyckte dom skulle gjort ljudet från början. Det fina med super sprinten var att det lätt coolt vid acceleration men helt tyst under jämn fart utan något dovt ljud.

Lite guide från en som åkt många olika bilar med sport avgasrör kompisars och egna bilar.

Lycka till med ditt val.

Försök se om du kan få åka med någon innan köp och känn efter är ju varierat vad man gillar efter tycke och smak.

Med vänlig hälsning,
Andis

:P Leap har återvunnit samma fula knep som[…]

Vet de som lägger tidningspapper under gummim[…]

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]