Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

sthlm skrev:
Perc skrev:Gör en "Service 2.0" hos volvo nästa gång du byter oljan så får du mjukvaruppdateringarna gratis. :)
Utan att veta vad en "Service 2.0" kostar och innebär så låter det lite som;
"Hej, kom och byt olja för 4995:-, och få programvara, biltvätt och torkarblad *heeelt gratis*"
"Service 2.0" är en helt vanlig sketen service men med ett fräsigare namn. Då tror folk att det är helt revolutionerande och verkar tro att hela bilen blir som ny bara för att 2003 års programvara för elhissarna byts ut mot 2005 års programvara. Ja, om bifan inte redan har denna programvara, till exempel från tidigare servicar. Dessutom är det inte alltid de gör det där tvåpunktnollandet. Vid det där oljebytet du nämnde så laddas ingen programvara in. Det är nämligen en så kallad mellanservice, eller vad basservice det hette? Jag gjorde en "anpassad mellanservice" där de bytte olja, kupèfilter och sparkade på däcken. Jag bad dem kolla upp och släcka en felkod. Detta lovade de att göra, skulle de nämligen kolla när de uppdaterade programvaran i bilen. När jag hämtade ut den konstaterade jag att felkoderna var kvar. Uppdatering ingick nämligen inte vid mellanservice.

Så... Service 2.0 är en vanlig service men med ett fräsigt namn. Förvänta dig inga underverk.

:P Leap har återvunnit samma fula knep som[…]

Vet de som lägger tidningspapper under gummim[…]

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]