Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Verkar inte vara några skarvar efter katalysator på mitt avgassystem. Får byta båda dämparna eller kapa upp det gamla.

Är det samma avgassystem på T5 -09 som på min 2.5T -04? Det verkar nämligen finnas fina kompletta system på JB för 1800. Men jag vet ju inte hur många olika modeller det finns och vad som passar.
Flintskallen skrev:Verkar inte vara några skarvar efter katalysator på mitt avgassystem. Får byta båda dämparna eller kapa upp det gamla.

Är det samma avgassystem på T5 -09 som på min 2.5T -04? Det verkar nämligen finnas fina kompletta system på JB för 1800. Men jag vet ju inte hur många olika modeller det finns och vad som passar.
Tveksamt om det passar, men kolla med mekonomen/skruvat mfl på reg:nr och jämför artikelnummer mellan bilmodellerna.
Flintskallen skrev:Verkar inte vara några skarvar efter katalysator på mitt avgassystem.
Det är det aldrig från fabrik. Dock finns den s.k. halvsatsen (från katten och bakåt) att köpa i två separata delar som brukar benämnas
mellersta- och bakre ljuddämpare. En anledning till detta är att ingen skulle kunna transportera hem systemet i odelat skick.
Vojje skrev:
Flintskallen skrev:Verkar inte vara några skarvar efter katalysator på mitt avgassystem.
Det är det aldrig från fabrik. Dock finns den s.k. halvsatsen (från katten och bakåt) att köpa i två separata delar som brukar benämnas
mellersta- och bakre ljuddämpare. En anledning till detta är att ingen skulle kunna transportera hem systemet i odelat skick.
Ja, jag har kommit fram till att det är en sk. halvsats jag behöver. Jag hoppas på att den går att frakta hem genom att fälla ryggstöden bak och låta lättaste delen hänga utanför skuffen. Jag har inte långt hem från JB.

Jag behöver bara lista ut vilka donatorbilar som är aktuella. Att jag måste plocka från bensin/turbo har jag förstått men hittar inget om skillnader mellan årsmodeller... Något säger mig att de från sena T5 -08-09 inte passar för det finns gott om sådana på lager men inga från 2.5T...

All adaption brukar nollställas om man koppla[…]

Gasspjällsproblem i v70 2.0F 2008

Dras sedan en tid med att motorn är någ[…]

Du menar: Ur bruk? :-D Korrekt, Jag har uppdat[…]

Ja de försvann av sig själv då jag[…]