Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av savander
Jag har skulle byta lampa i den gula sidomarkeringen höger fram på min V70-2005. Bröt av plastbiten som man ska vrida loss lamphållaren med. Hur får man loss stötfångaren fram för att få loss höger strålkastare? Gissar att det är på undersidan, finns det någon som kanske har bilder på var skruvarna sitter.
av ast
Vet inte exakt på 05 där. Men på min 04 så sitter det skruvar framtill i hjulhusen sen även 2 st under listerna fram på kofångaren ungefär i höjd med strålkastarna. Sen har du clipsen ovan grillen under huven.
av savander
Går det att få loss innerskärmarna fram utan att bryta sönder plastpluttarna de sitter fast med? Kan man bryta loss listerna på stötfångarskölden? Är det bara att bryta med en mejsel?
av ast
Skruvarna i hjulhusen sitter synliga utan att ta bort inner skärmen är utskuret för dom.
Mejsel är nog inte det bästa för lacken. Men nåt liknande i plast bli bra. Tror det är 3 lister fram. Börja lätta dom yttre från mitten av kofpngaren o jobba dig utåt sidorna.

Tror du har något fel med solenoiden på[…]

Där blir ett fruktansvärt "göt[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag haft[…]

Grön laddningsindikering

Vet någon vad det är för skillna[…]