stew skrev:Struve skrev:Köpte själv en manuell 170hk V70N -01 med 23700 mil på mätaren i våras för 28500:- vilket var den billigaste just då, hyffsat skött var den mot andra dyrare bilar med fler mil.
Den hade nyligen fått det nyare spjällhuset och nybytt AC-kompressor av förra ägaren.
Har bytt hjullager fram, handbromsbackar, bromsbackar bak och höger bromsok bak.
Ville inte ha den äldre 855/V70-karossen och jag ångrar inte en sekund att jag köpte en N.
140hk var inget alternativ som bruksbil då jag drar en del tunga transporter med den, jo det är samma motor men med annan mjukvara.
I stockholm och angränsande län är det ca 30'kr för 30'mil för N 01-02:or, automat(ett krav). Någon vill ha 30'kr för 45' mil.
Få vänta tills dom sänker priset. Har inget emot att ge 20'kr(10' mindre än vad alla begär) för 30'mil om spjäll o kamrem är bytt. Remmen gärna två ggr då antar jag, eller? Håller väl max 16' mil?
Remmen håller 16000 mil men det intressanta är ju inte hur många gånger den är bytt, utan när det senast är gjort. Har man slarvat med rembytet tidigt i bilens liv men klarat sig utan haverier så är ju det i sig inget skäl till oro.
Har svårt att tro att en bil som gått just 30000 mil har bytt remmen nyligen. Det är dyrt och en stor kostnad jämfört med bilens värde, jag tror de flesta väntar tills 32000-miladagen.