Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Besiktade i morse och bilen gick igenom. Ingen anmärkning pga felkoden alltså. De noterade däremot glapp i länkarmsbussningarna, på båda sidor. Men de sa att det ska till mycket innan det blir ombesiktning. Jag behöver inte ens åtgärda till nästa besiktning sa de.

Jag har felkod på dörren, men den fungerar som den ska. Då kanske jag inte behöver åtgärda så länge det fungerar? Eller vad tycker ni?
Arnold skrev:Besiktade i morse och bilen gick igenom. Ingen anmärkning pga felkoden alltså. De noterade däremot glapp i länkarmsbussningarna, på båda sidor. Men de sa att det ska till mycket innan det blir ombesiktning. Jag behöver inte ens åtgärda till nästa besiktning sa de.

Jag har felkod på dörren, men den fungerar som den ska. Då kanske jag inte behöver åtgärda så länge det fungerar? Eller vad tycker ni?
Jag har haft den felkoden på min vänstra bakdörr i över 2 år, dörren låser som den ska. Varför byta innan det behövs? ;)
pang58 skrev:
Arnold skrev:Besiktade i morse och bilen gick igenom. Ingen anmärkning pga felkoden alltså. De noterade däremot glapp i länkarmsbussningarna, på båda sidor. Men de sa att det ska till mycket innan det blir ombesiktning. Jag behöver inte ens åtgärda till nästa besiktning sa de.

Jag har haft den felkoden på min vänstra bakdörr i över 2 år, dörren låser som den ska. Varför byta innan det behövs? ;)
Det tycker jag också.

Jag hittade info om min bil på den här […]

Tjena! Skaffade bilen igår, och redan idag h[…]

Jag sätter mig i sätet med fötterna[…]

Skaffade min första Volvo XC60 D4 2017 och ja[…]