Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jag har en V70-04 D5 Sport edition och har fått en skum grej me bilen, när bilen har stått över natten och ja ska starta så står den bara och tuggar i ca 3-4 sek, då kommer det upp i displayen anti-sladd tillfälligt avstängd och vips så startar den, och sen om jag använder bilen flera gånger under dagen så finns inte problemet utan det är bara när bilen stått över natten eller längre tid, vad kan detta bero på?

Tacksam för svar

Christoffer
Akkotarme skrev:jag har en V70-04 D5 Sport edition och har fått en skum grej me bilen, när bilen har stått över natten och ja ska starta så står den bara och tuggar i ca 3-4 sek, då kommer det upp i displayen anti-sladd tillfälligt avstängd och vips så startar den, och sen om jag använder bilen flera gånger under dagen så finns inte problemet utan det är bara när bilen stått över natten eller längre tid, vad kan detta bero på?

Tacksam för svar

Christoffer

Tempgivaren?

du skulle kunna bytta stift,

har du bytt något på sistone? Dieselfilter ? kopplat slangarna rätt?

Ligger batteriet och smyg nyper om natten?
Dålig komp i cylinderana?

Listan kan göras lång.. på vad det kan vara för fel, skulle rekommendera att du kollar batteriet (kanske börjar bli slut)
bytta stift (kan vara dåliga) samt kolla om filtret är tätt
Va har antisladd att göra med stift,slangar,tempgivare och filter??

Hade inne den på verkstad häromveckan för byte av kugghjul till startmotorn på själva motorn har troligvis uppkommit efter de! fast nu har den vart ok några dagar, jag skulle tippa på batteriet eftersom jag bor på en ö och kör inte långa sträckor, fast har denna veckan pendlat 1h varje väg
Är batteriet som duckar för mycket när du startar, fått samma meddelande på min (som inte ens har antisladd) på vintern när det varit riktigt kallt och batteriet var dåligt.
Akkotarme skrev:Va har antisladd att göra med stift,slangar,tempgivare och filter??

Hade inne den på verkstad häromveckan för byte av kugghjul till startmotorn på själva motorn har troligvis uppkommit efter de! fast nu har den vart ok några dagar, jag skulle tippa på batteriet eftersom jag bor på en ö och kör inte långa sträckor, fast har denna veckan pendlat 1h varje väg

haha tar tillbaka mitt inlägg, jag hade 2 forum fönster öppet. råkade väl blanda ihop inläggen hahaha

Jag hittade info om min bil på den här […]

Tjena! Skaffade bilen igår, och redan idag h[…]

Jag sätter mig i sätet med fötterna[…]

Skaffade min första Volvo XC60 D4 2017 och ja[…]