Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av o0kungen0o
Har glapp i styrväxeln på v sida och måste byta styrväxel. Har bytat på 850 ett par gånger och v70. Är det lika dant att byta på en xc70 som en 850/v70?
Om nån som vet så hade lite hjälp varit mycket trevligt.
Användarvisningsbild
av milfshake
Fomfen skrev:Hej jag ska byta styrväxel på min 854 Turbo automat det är en sen 95 a kan jag använda mej av en sen 94 a:as styrväxel??
serienr måste matcha för att de ska passa, sitter oftast på en vit klisterlapp undertill på styrväxeln
av Fomfen
milfshake skrev:
Fomfen skrev:Hej jag ska byta styrväxel på min 854 Turbo automat det är en sen 95 a kan jag använda mej av en sen 94 a:as styrväxel??
serienr måste matcha för att de ska passa, sitter oftast på en vit klisterlapp undertill på styrväxeln
Japp har lyckats kravla under bilen o torkat av och skrivit ner nr och det fanns en i alingsås som jag ska hämta på fredag :D
av Fomfen
Fomfen skrev:
milfshake skrev:
Japp har lyckats kravla under bilen o torkat av och skrivit ner nr och det fanns en i alingsås som jag ska hämta på fredag :D
fanns tydligen inte så många av P 9140442

Jag hittade info om min bil på den här […]

Tjena! Skaffade bilen igår, och redan idag h[…]

Jag sätter mig i sätet med fötterna[…]

Skaffade min första Volvo XC60 D4 2017 och ja[…]