- tor 09 aug 2012, 13:14
Jag tror av det du skriver att det är något med styrningen av lådan som inte fungerar.
Hade du bot i Stockholm hade vi kunnat kolla med min PPC vad som fela men se om inte någon annan Volvo vän har en i dina trakter.
Försök att spola ur den också, någon skrev väll här hur du gör det. Så du får ur all skit ur den. Har för mig att du har den billiga modellen på Dextron olja till din låda och inte special oljan som är i dom 5cyl lådorna så spola på ordentligt.
Rapportera vidare.
Med vänlig hälsning,
Andis
itdesign skrev:märkligt tycker inte den slirar den slutar bara driva samt detta ljud som kommer vid uppstart som ett gurglande ljud när det försvinner så är det stop då går den varken fram eller bak finns det någon kunnig på detta jag bor då i furudal utanför rättvik jag byte dock inte filter i lådan då jag inte fick tag på något antar att det är bara volvo som har sådant eller är man ute och cyklar men det var riktigt svart och kladigt nu när jag tog bort detta igen var den rätt smutsig igen man blir så frustrerad på detta regnat hela veckan men ska gå ut i morgon montera ditt driv axeln prova spola lådanByt filter också.
Jag tror av det du skriver att det är något med styrningen av lådan som inte fungerar.
Hade du bot i Stockholm hade vi kunnat kolla med min PPC vad som fela men se om inte någon annan Volvo vän har en i dina trakter.
Försök att spola ur den också, någon skrev väll här hur du gör det. Så du får ur all skit ur den. Har för mig att du har den billiga modellen på Dextron olja till din låda och inte special oljan som är i dom 5cyl lådorna så spola på ordentligt.
Rapportera vidare.
Med vänlig hälsning,
Andis
- By Gabriel