Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av crossmatte
Hej
Har en v70 classic -07.
Hur ser man om man har airbag på passagerar sidan? tycker inte det ser ut som om jag har det nämligen.
Inget nyckelhål på sidan av instrumentpanelen och inga dekaler där heller.

MVH Mattias
av HiTek
Det ska ju stå "Airbag" inristat i brädan om du har den och på sidan finns möjligheten att stänga av den airbagen om bilen var beställd med tillvalet. Men om det inte står något på din bräda på passagerar sidan så är det nog möjligt att det inte finns i bilen.

Här ser du en Classic vagn som har: http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_V ... ?ca=15&w=3
och en som inte har: http://www.blocket.se/jonkoping/Volvo_V ... ?ca=15&w=3
av crossmatte
Okej då var det som jag trodde, ingen airbag i min bil.
Tack för hjälpen!!

MVH Mattias
Användarvisningsbild
av Perc
Passagerarairbag var ett gratis tillval, eller möjligtvis standard men gratis att välja bort. Vissa vill ju inte ha den. Helt nödvändig är den väl inte heller om jag förstått saken rätt, bältet stoppar ju långt före instrumentbrädan. Det är inte som på förarplats där man är nära ratten.
av mbc
Perc skrev:Passagerarairbag var ett gratis tillval, eller möjligtvis standard men gratis att välja bort. Vissa vill ju inte ha den. Helt nödvändig är den väl inte heller om jag förstått saken rätt, bältet stoppar ju långt före instrumentbrädan. Det är inte som på förarplats där man är nära ratten.
Nej det var varken gratis eller standard, inte i sverige iallafall(ser att du bor i finland)
Kommer inte ihåg vad det kostade men farsan valde bort det 2004 då det kostade en del samt fanns inte med nyckelavstängning(barnbarn).
Nyckelavstängningen kom på årsmodell 2005 och farsan beställde det på sin nya bil 2006, vet att han fick betala för han gnällde lite på det, han tyckte det var onödigt men morsan insisterade på att dom skulle ha det.
Bakre länkarmsbussning

Angående domkraft så vet jag inte hur […]

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]