Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PINGPÅNG
Hej,volvo v70 med HU-603 där volymen höjer sej själv ungefär som när trafikradion går in för meddelande,vad kan detta bero på.jag har rattknappar,
Användarvisningsbild
av Shudnawz
Finns en funktion på de här apparaterna som höjer ljudvolymen i takt med att hastigheten ökar, för att kompensera för högre ljudnivå i kupén. Den funktionen går att stänga av och/eller ändra om du tar dig in i de dolda menyerna.
Användarvisningsbild
av reo91
Coolt, har inte märkt detta på min V70. Men en väldigt cool funktion :)
Användarvisningsbild
av fisse
PINGPÅNG skrev:OK,det är inte alltid den höjs,var i Göteborg ca 25 mil enkel resa och då hände detta 3 ggr.hur går man in i dom dolda menyerna ?
Du trycker till på det högra vredet på stereon, source tror jag det står? Sen finns där olika inställningar att välja på. Du trycker på vredet för att bekräfta samt vrider för att bläddra. Du ska komma fram till inställning om just detta med "stegrande" ljudet. Du har 3 olika lägen, low, medium, high. Pröva sätt den på high och hör om det blir lagom när du kör. Jag har den på medium tycker det är lagom. Sorry för den taskiga förklaringen.... jag har inte menyerna i huvudet men kan kolla i morgon om du inte lyckas. Det går inte att göra så mycket fel så prova dig fram :)

Körde den genom biltvätten. Blev v&aum[…]

Backlampa

Jovisst, men så enkelt är det inte i de[…]

Byta dragkrok

Hej! Jag funderar på om det är möj[…]

Jag ger Stegra 3v till max, say no more....