Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

När jag försöker använda spolaren så är det bara strålkastarspolaren som funkar. Inte vidruta eller bakruta. Vindrutetorkarna går dock.

Jag har letat efter säkringar för att kolla, men det enda som finns är en säkring för spolning strålkastare! Men den spolningen har jag ju inte problem med!

Vad kan felet vara?
Är det två separata pumpar?
Om jag ska byta pumpen: Finns det någon vänlig själ som kan ge mig en steg för steg beskrivning av vad/hur mycket som måste demonteras för att komma åt den?

//Björn

Flyttar till rätt avdelning S60, S80, V70N, XC70 (00-07), XC90 / Nexus
Undrar också hur det här fungerar.

Mina spolningar har en gång tidigare bara lagt av och inte fungerat på varken lyssna eller rutorna. För att efter en omsatt av bilen fungera igen.

Men för ett tag sen la det av igen och nu går det inte att spola på något men allt annat fungerar som det ska. Har kollat säkringarna men hela.

Har lite svårt att tro att det är spolarpumpen eller spolarpumparna om det är en eller 2.
Med tanke på att det tidigare lagt av och sen fungerat perfekt efter en omstart.

Känns som ett fel som kan kosta vad som helst att laga. Allt från billigt till kanon dyrt.

Med vänlig hälsning,
Andis
kostigt att du inte hittar säkringen för det står i instruktionsboken säkring nr 34 i Cem en 15ah

Någon som vet vart denna stora gummiring ska[…]

Kamremsras

Ok, så frågan blir då om man ska[…]

Råd vid punktering

Snyggt Lennart! Hoppas jag kan bistå min ege[…]

Någon tidigare ägare som programmerat b[…]