- tis 24 okt 2006, 20:52
#66593
Hej alla goa gubbar och gummor som kör våra traktorer från Hisingen. Har precis köpt en T6 Exekutive. Kollade sådär noga under bilen innan köp. Inget läckage, inget blött. Höll i 3 dagar (Suck). Röd olja på backen. Ibland... Kollade under, konstaterar att viskokopplingen läcker. Den sitter mellan låda och drivaxel höger sida. (Automatlåda) Då har jag 2 frågor.
1: Att byta backboxen mellan koppling och drivaxel ser lätt ut. Har jag fel?
2: Vad är viskokopplingens uppgift på fordonet.
Är själv lasbilsmek på Volvo, och vill hellst laga bilen själv. Både kul och utmanande. Har ännu inte lämnat in någon av mina 3 bilar på verkstad. Resten av flottan är en BMW 633 CSI-77 Med 11 000 mil på mätaren och en Renault Scenic- 98. Jag är ny medlem och ser fram emot ett gott samarbete.
1: Att byta backboxen mellan koppling och drivaxel ser lätt ut. Har jag fel?
2: Vad är viskokopplingens uppgift på fordonet.
Är själv lasbilsmek på Volvo, och vill hellst laga bilen själv. Både kul och utmanande. Har ännu inte lämnat in någon av mina 3 bilar på verkstad. Resten av flottan är en BMW 633 CSI-77 Med 11 000 mil på mätaren och en Renault Scenic- 98. Jag är ny medlem och ser fram emot ett gott samarbete.
Det man inte vet har man ingen aning om.