Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SiZo
Sparkz skrev:
SiZo skrev:Jag fick höra att bsr ppc gör också sådana uppdateringar, med trim då. Hjälper det eller ska jag helst göra det hos volvo?

Om det är iofs gratis hos volvo då kan jag förstå det men min garanti tid är över, så om jag kommer att få betalla så kan man lika gärna göra lite mer!
:?: :?:
:roll:
BSR kör i nytt program i motorstyrenheten, men det är spjällhuset som brukar behöva en uppgradering.
Menar du att jag gör motorstyrenhets uppdatering hos brc sen måste jag göra en annan uppdatering hos volvo?

Vad kan det kosta hos volvo att göra en uppdatering, jag har manuel låda?

Samt ifall du vet vad det kostar hos BSR?
Användarvisningsbild
av greeeken
SiZo skrev:
greeeken skrev:Japp jag har haft precis liknande fel på min s60 170 hästar.

Nr 1 ,Har du open air filter istället för orginal luft filter?
Nr 2 Jag fick programvaran uppgraderad hos bilia, det hjälpte verkligen.
Nr 3 kolla däck trycket på däcken.
Jag har open air filter,,
Men med tanke på ifall jag ska uppdatera programvaran vad kostar det mig. min garanti tid är över dvs.
Kan säga att med open air filtret så drar den mer ,betydligt mer än vanligt
Användarvisningsbild
av Sparkz
SiZo, kör Volvo först så slipper VADIS få ett spel över nån konstig programvara från BSR...

Det finns ett gäng styrenheter i bilen som behöver mjukvara för att fungera. (18 st. som standard, några till för div. tillbehör.) Motorstyenheten är en av dom, spjällhuset en annan. Precis som med datorprogram kommer det uppgraderingar och nya versioner ibland. Förr fick man byta hela styrenheten i stället...
230fk går snålt

Där är ytterligare en bild från en[…]

Köp en "ny" stol från skroten[…]

OEM är Ford inte Volvo. Köp inte den bil[…]

Så enkelt som att välja femman för[…]