Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Var iväg en sväng utomlands o kom hem i veckan. Idag skulle jag ut o titta på eländet efter att ha googlat runt lite om spjällhuset. Men mitt spjällhus verkar inte sitta lika bra till som de gör på bilderna jag sett :)
v70n som jag har, är väl nå turbo variant, tror den har ungefär 200 hk.
Jag ser nå låda med en gul etikett som sitter strax till höger om termostathuset nedanför förgreningsrören som jag inte vet vad de heter. Den verkar ju inte vara lättast att komma åt. Jag har pratat med en kompis som känner nån som känner nån som kanske kan hjälpa till, så jag håller tummarna. Ska hålla er uppdaterade..........
Så i fredags fick jag tillbaka bilen och den funka! I varje fall tills idag då något nytt fel uppstått :D
Problemen jag haft har berott på 2 st tändspolar som blivit dåliga. Mätte man dem kall såg allt bra ut, men varma var de kass. Blir ju lite besviken på verkstaden som försäkra mig om att tändspolarna kontrollerats noggrant 3 ggr.
Nu har jag i varje fall hittat en riktig meck på värmdö med vettiga priser, och det är ju kanon! Eftersom bilen fortfarande inte verkar må bra.
dieselmagnus skrev:
dodge75 skrev:Det står inget om tändkablarna är bytta. Hade det problemet på min 850 att det blev överslag i en tändkabel när motorn blev varm...
V70N har inga tändkablar
Hur funkar det i en modern bil då? Jag har en V70N men diesel. :-(
Skulle ni kunna upplysa mig?
v70NDelux skrev:Var iväg en sväng utomlands o kom hem i veckan. Idag skulle jag ut o titta på eländet efter att ha googlat runt lite om spjällhuset. Men mitt spjällhus verkar inte sitta lika bra till som de gör på bilderna jag sett :)
v70n som jag har, är väl nå turbo variant, tror den har ungefär 200 hk.
Jag ser nå låda med en gul etikett som sitter strax till höger om termostathuset nedanför förgreningsrören som jag inte vet vad de heter. Den verkar ju inte vara lättast att komma åt. Jag har pratat med en kompis som känner nån som känner nån som kanske kan hjälpa till, så jag håller tummarna. Ska hålla er uppdaterade..........
Tur det löste sig. Man bör bränna pengarna på familjen. Inte en bil!
Loppan78 skrev:
kamilenski skrev: Hur funkar det i en modern bil då? Jag har en V70N men diesel. :-(
Skulle ni kunna upplysa mig?
Det är separata tändspolar till varje stift, och då pratar vi bensinmotorerna.
Klart bensin... Hur styrs tändningen? Förr var det brytarspetsar och fördelare.
v70NDelux skrev:Så i fredags fick jag tillbaka bilen och den funka! I varje fall tills idag då något nytt fel uppstått :D
Problemen jag haft har berott på 2 st tändspolar som blivit dåliga. Mätte man dem kall såg allt bra ut, men varma var de kass. Blir ju lite besviken på verkstaden som försäkra mig om att tändspolarna kontrollerats noggrant 3 ggr.
Nu har jag i varje fall hittat en riktig meck på värmdö med vettiga priser, och det är ju kanon! Eftersom bilen fortfarande inte verkar må bra.
Hur mäter man upp tändspolarna?? Har oxå lite spåryckig gång när den uppnått driftstemeratur.

Kan du inte lägga en bit byggplast, lite st&o[…]

Backlampa

På min gamla bil så slår man upp[…]

Brånsle trycks problem

Har problem med min V70 -07 2,4D/D5244T5 Bilen do[…]

Med tex gummiklubba, slå lätt ifrå[…]