Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av era
Hej !
Är det någon som har haft ett problem liknande mitt och hur löste ni det då ?
Jag har en XC90 2003 och mitt kombiinstrument började för några dagar sedan att plötsligt släckas helt under färd (dvs hela instrumentet släcktes)och när man lät bilen stå ett tag och sedan startade den igen så fungerade mätarna men då kom felmeddelande på SRS´n.
Jag kontaktade då en kille som håller på med reperationer av kombiinstrument och han löddade om det, efter några mils färd så slocknade det igen och jag körde tillbaka till han som hade löddat det. Han provade fyra fem gånger att lödda om instrumentet men så fort jag körde någon kilometer och stängde av bilen och sedan skulle starta direkt igen så var allt släckt, efter femte gången så gav han upp.
Jag har varit på märkesverkstad nu och kollat felkoder och även försökt att göra en omprogramering av både ECM och DIM detta gick inte bra, ett felmeddelande kom upp vid omprogrameringen att kontakten med (DIM) kombiinstrumentet inte fungerade och nu är hela instrumentet helt släckt hela tiden.
Är det någon som kan hjälpa mig med vad jag ska göra för att få rätt på detta problem ?
Tacksam för svar.
av era
Är det någon som har ett kombiinstrument som passar min XC90 ?
Instrumentet som sitter i min bil har följande nummer.
VCC 9499943
Spare 8602521
Yzk 69294-670T

Tacksam för svar.

Stort tack för svar. Då blir det nog av[…]

Bra idéer ni kommer med. Häftmassa ell[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Jag fick en 2a på besiktningen för os&a[…]