Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jimmythinner
har ett mysko problem på min d5"a när jag ligger och kör och gasar på så den varvar 2000 varv så börjar den ryka svart och spika, slutar vid 2700 varv. och när den är kall så har jag ett läte vid gaspådrag som låter som turbovin och gasar jag till och släpper så låter det som en dumpventil som löser ut. har kollat alla slangar till turbo och intercoolern och dom är hela. funderar på om intercoolern har spruckit. nån som har några förslag??
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Om det ryker svart skulle jag tippa på bränslerelaterat. Det viner om min D5 också när jag gasar inte som ett tjut utan ett lätt vinbande läte
av jimmythinner
dieselmagnus skrev:Om det ryker svart skulle jag tippa på bränslerelaterat. Det viner om min D5 också när jag gasar inte som ett tjut utan ett lätt vinbande läte
ja bränsle får den ju med tanke på röken. men misstänker att den inte får luft som den ska eftersom den spikar när den börjar ladda. därav min fundering kring intercoolern.

Stort tack för svar. Då blir det nog av[…]

Bra idéer ni kommer med. Häftmassa ell[…]

Bakre länkarmsbussning

Brukar inte polyuretanbussningar bli stenh&arin[…]

Jag fick en 2a på besiktningen för os&a[…]