Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag är ingen expert på något vis, men Brembo är nog ett "tyngre riktmärke" och auktoritet på mått etc. etc. än Mekonomen och andra liknande leverantörer.
Brembo levererar till några lite mer exklusiva bilmärken.
Vet att Brembo gör bra grejer. På alla skivor står det ventilerade men på Brembo ventilerade inifrån. Priset är ju enormt 940 kr för två skivor 286mm. En skiva brukar ju kosta 1000-lappen. Visserligen kör de en bromskampanj nu med 50% lägre priser.
Eftersom bromsverkan försämras om skivan blir allt för varm har man uppfunnit den ventilerade bromsskivan som består utav två ihopsatta skivor
med ventilationskanaler, där kall luft passerar inifrån och ut (alltså från nav till periferi).
Rådlös skrev:Jag är ingen expert på något vis, men Brembo är nog ett "tyngre riktmärke" och auktoritet på mått etc. etc. än Mekonomen och andra liknande leverantörer.
Brembo levererar till några lite mer exklusiva bilmärken.
Brembo är inte "tyngre" än att det är precis deras skivor som man kan tänka sig hitta i hyllan hos t.ex Mekonomen.

Jag hämtade nyligen ut min bil (-17 Volvo V60[…]

B230E får ingen bränsle

Har du kollat på gummibälgen? Om dä[…]

Klart det blir bra! :-) Värre borde vara de […]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än V[…]