Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Min bil var nog rätt prissatt, men i ett vad som på blocket förmodligen får räknas till extremt välskött skick... Nu kör jag V50 D2 Classic som företagsbil, och saknar mina 250 bensinhästkrafter nästan varje dag, utom då jag tankar...

/Thomas
Användarvisningsbild
av MartinS
Funk skrev:Min bil var nog rätt prissatt, men i ett vad som på blocket förmodligen får räknas till extremt välskött skick... Nu kör jag V50 D2 Classic som företagsbil, och saknar mina 250 bensinhästkrafter nästan varje dag, utom då jag tankar...

/Thomas
:cry:

/Martin
av oldtimersmc
Priset på en vara är direkt kopplat till förtroendet för varan, attraktionskraften, försakelsen (kostnaden i ägandet o inköp) och matchningen typ "jag vill ha just en sån här... o jag har just en sån här"

PLUSS FÅFÄNGA!!! ser det fränt och pråligt ut så är det biff
Användarvisningsbild
av wissel
oldtimersmc skrev:Priset på en vara är direkt kopplat till förtroendet för varan, attraktionskraften, försakelsen (kostnaden i ägandet o inköp) och matchningen typ "jag vill ha just en sån här... o jag har just en sån här"

PLUSS FÅFÄNGA!!! ser det fränt och pråligt ut så är det biff
Tillgång o efterfrågan ;-)
Användarvisningsbild
av Alfredo
Jag har kollat som spekulant på bil för eget bruk ganska länge och ett par stycken har Jag har varit intreserad av, när sedan säljaren fattar att bilen ska exporteras till Finland avbryter Han tvärt förhandlingarna och detta har hänt mer än en gång. Företagen verkar vilja sälja även utomlands och verkar ha den erfarenheten.
Jag sålde min Volvo 945 S 2,3 -95:a för en månad sen. Bilen var välskött, hade rullat 8,5 år i min ägo och när jag sålde den rullat 29 300 mil. Satte ut annonsen vid 22-tiden på kväll, och efter 10 minuter ringde en och ville köpa bilen. Han kom vid 17-tiden dagen därpå och köpte den. 19 timmar... Begärde 16 500 kr för den, fick 16 000 kr (som jag hade tänkt mig!)

Är helnöjd. Bilen såldes på blocket. Vad jag köpte mig för bil istället? Volvo V70 2,5 D 06:a, med 17 100 mil på mätaren. Drar hälften av vad 945:an gjorde, och har rejält mycket mer kraft i motorn. Är supernöjd med den!

Mvh Ronnie
av Arnold
Spoiler »
Det kan jag förstå. En 02:a med bara 15 000 mil på mätaren hittar man ju inte varje dag. Då får man slå till når ett sådant objekt dyker upp.
av hoganb
Spoiler »
Min 02:a har 10000 på mätaren!
Spoiler »
Ja då får du sänka priset helt enkelt, surt men tja så är det.

En av få intressanta nya bilar detta, ska b[…]

@fjohan82 , Det finns ju andra bilar än Vol[…]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Ja, vad är det för motor. Låt som […]

ventiler B5254T11

Hejsan volvovänner! Är det någon s[…]