Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av twixo
Hej
Jag har en V70-03.
Jag fick min bromsservo och gaspedal bytt i veckan. Nu så är min tomgång helt konstig. När jag bromsar och kopplar dyker tomgången till 500 varv och bilen dör vid vissa tillfällen, kan bytet av bromsservot orsakat detta? Gaspedalen byttes först och då var allt som det skulle.
Kan det vara kopplingen som på något sätt fått sig en törn när bytet av bromsservot gjordes.
Farthållaren har också slutat fungera! Måste bilens dator uppdateras när man stoppat i nya grejer?
Har någon tips på vad allt detta beror på?

Tacksam för svar!
Niklas
Användarvisningsbild
av Vojje
Farthållaren funkar inte för att ni pillat på bromspedalsgivaren :idea:
av chippah
Hej!

Har ej bytt något på min bil men på min v70 -03 hade samma fenomen angående att den dör vid inbromsning,gjorde rent gassjället och det försvann helt när hållet gick nästan som en ny bil men som sagt har ej bytt något på min bil innan felet kom.
Användarvisningsbild
av Vojje
Vad gäller tomgången, kolla dina vakuumanslutningar till servot.
av oldtimersmc
Som Voje skrev kolla vacumanslutningarna (med hjälp av startgas) tomgången rusar vid vacumläkage i kombination med startgas.
Spjället kan ge de symtomen med som chippa skrev men kan vara ett långskott om det dök upp samtidigt som du bytte servo...
Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

För att sammanfatta vilka saker som nä[…]

Relä bränslepump

Kollat säkringar? Säkring 9 i elcentrale[…]

Transmissionsolja till M66

Jag tänker att den bör stå horison[…]

Min Busy Forks eller BuZy FourX Då blir de[…]