Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jock57
hej jag har en xc70 01a automat fick felmedelande (växellåda service erfodras) snabbt som fan åkte jag till en verkstad där säger dom att
något har gått sönder i lådan fick tid för fel kodsök nästa vecka. jag trodde att service var olje bytte nu har jag varm kört bilen
och kollat oljan på lådan då går olja upp till andra streket det är ju fyra strek där det står varm
Kan detta vara anledningen till fel meddelandet nån som vet
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Nej det är något annat tyvärr :cry: Åk till en verkstad där det kan växellådor eller ring och prata med dom. Hur går bilen att köra?
av jock57
dieselmagnus skrev:Nej det är något annat tyvärr :cry: Åk till en verkstad där det kan växellådor eller ring och prata med dom. Hur går bilen att köra?
jag har kört ca 15 mil växlar som vanligt inga konstiga ljud??
av S80D5-02
Det behöver inte vara varken allvarligt eller dyrt. Jag fick samma meddelande men det löstes med en mjukvaruuppgradering för några hundra kronor. Så håll tummarna för att det är så enkelt.
Användarvisningsbild
av hollan
vilken färg var oljan? om den är brun så byt är den svart så byt snabbare
sen in med den på verkstad och nolla olje räknaren radera felkoder och uppdatera mjukvaran som steg1
Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

För att sammanfatta vilka saker som nä[…]

Relä bränslepump

Kollat säkringar? Säkring 9 i elcentrale[…]

Transmissionsolja till M66

Jag tänker att den bör stå horison[…]

Min Busy Forks eller BuZy FourX Då blir de[…]