Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av chabby
Är ute efter en felkodsläsare till min v70 -03. Hittade 1 för 399 på biltema! Är det bara skräp eller vad är det man ska ha? Finns ju inte 1 att välja mellan! Och jag handlar gärna på ebay då det är lite billigare där!
av Rådlös
Jag är inte "expert" på det här, men med tanke på att det finns felkodläsare (för bilverkstäder) som kostar 100 gånger mer, så är ditt objekt förmodligen mycket begränsad i sina funktioner.
Användarvisningsbild
av johnnype
Biltemas är bara skräp när det gäller V70N/S80/S60. Köp BSR's PPC1, då får du "rätt" koder på dessa bilar och dessutom alla felkoder! BSR PPC1 kostade nya runt 1400kr och finns ganska ofta på blocket eller Tradera
av Stettler
Vad vill DU ha ut av din "läsare?
Jag personligen skulle inte satsa på mindre än VIDA Dice. Finns hur många bra "Kina" som helst, dess utom med Svensk mjukvara nu för tiden.
av m2c
De på biltema samt de på ebay för nån hundring tar bara motorfelkoder. Samt kan släcka motorvarningslampan.
Inga andra system som ABS, SRS osv.
av chabby
Jag vill kunna kolla om jag har fel på bilen på ett smidigt sätt! Så felkods avläsning av hela bilen ! Nån som kan tipsa om en bra länk? Kika runt lite och hitta Bsr:s Den kosta ju 3900 vilket var lite för dyrt. Men den där dice hitta jag inte så bra!?
Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

För att sammanfatta vilka saker som nä[…]

Relä bränslepump

Kollat säkringar? Säkring 9 i elcentrale[…]

Transmissionsolja till M66

Jag tänker att den bör stå horison[…]

Min Busy Forks eller BuZy FourX Då blir de[…]