Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Angrybob
Lämnade bilen på service och fick krupp. Servicen på 18000 mil kostade 4100kr. Fick även veta att bussningarna i länkarmarna var kassa, verkstaden(volvo) gav inget besked om de kunde byta endast dessa. Fick däremot pris på vad nya kostade att montera, mellan 4000-5000. Utöver detta fick jag veta att kompressorn till AC:n var kass och att detta skulle kosta åtminstone 11000 att byta...jag tycker att ac:n har kylt alldeles utmärkt, så hur var man att kompressorn är dålig

Någon som vet om man kan byta bara bussningarna, vad kostar detta? Vad kostar nya länkarmar att köpa, nya eller begagnade.
Användarvisningsbild
av greeeken
Angrybob skrev:Lämnade bilen på service och fick krupp. Servicen på 18000 mil kostade 4100kr. Fick även veta att bussningarna i länkarmarna var kassa, verkstaden(volvo) gav inget besked om de kunde byta endast dessa. Fick däremot pris på vad nya kostade att montera, mellan 4000-5000. Utöver detta fick jag veta att kompressorn till AC:n var kass och att detta skulle kosta åtminstone 11000 att byta...jag tycker att ac:n har kylt alldeles utmärkt, så hur var man att kompressorn är dålig

Någon som vet om man kan byta bara bussningarna, vad kostar detta? Vad kostar nya länkarmar att köpa, nya eller begagnade.
Ja säger bara ,Dom är helt otroliga.
av JK24T
Naturligtvis kan du byta endast bussningarna, kommer själv att byta mina främre till Powerflex istället. En oberoende verkstad ska göra jobbet, kanske inte billigare men jag ser hellre att dom får bröd på bordet än en auktoriserad Volvo verkstad som behadlar mig som skit... har desutom köpt bilen ny där.

Om du tycker at AC'n funkar utmärkt så gör den det ! Det är din bil och inte någon Volvo verkstad som äger den !
Hitta istället någon oberoende verkstad som du har förtroende för, märkesverkstäder tycks stinka återigen.

- Johan
av Frigge
Eller en annan Auktoriserad verkstad.
DRA INTE ALLA ÖVER EN KANT !!!!
av cme
Byt hela länkarmarna istället. Kostar 1234:-/styck och jobbet totalt 1500:-. Risken med att pressa i nya bussningar är att de lossnar. Det tar också tid som kostar. Man bör/ska ocka mäta in och justera bilen efteråt kost mig normalt 690:- i Göteborg.

cme

Finns på skroten. Mvh Per

Idag var tanken att byta olja i bilen vilket inte […]

Byta tryckgivare turbo

Du får plocka ut luftfilter burken, losa p&a[…]

Du kan vrida lite gran och dra samtidigt, misst&au[…]