Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av snepo
Kan fel på gasspjället göra att motorn går illa kall.Den går bra när den är varm.Likaså hoppar varvet från tomgång till ca 1500 varv ibland när man släpper gasen.Har gjort rent spjället i november.men som sagt,vid kall motor dör den nästan när jag ska iväg.Det känns som att det inte händer nånting först sen börjar den dra vid 1500 varv,när den är kall.Nån som haft liknande problem?
Användarvisningsbild
av hollan
kanske en kass tempgivare
läs ut felkoder har du ett kass spjäll har du felkoder på de har du en kass tempgivare så kan du få felkoder annars får man gå in och kolla parametrarna
Användarvisningsbild
av snepo
hollan skrev:kanske en kass tempgivare
läs ut felkoder har du ett kass spjäll har du felkoder på de har du en kass tempgivare så kan du få felkoder annars får man gå in och kolla parametrarna
jag har gjort service i december.har tagit ut felkoder för en månad sen,för då fick jag texten stanna starta om.Tre gånger felkoder på lambdareglering och lambdareglering bank 2.Sen bytte jag ett laddluftrör och det har funkat .Men nu har det varit så en vecka elleer lite mer att den går illa precis efter jag startat.Kör jag iväg direkt så orkar den knappt iväg.
Användarvisningsbild
av snepo
snepo skrev:
hollan skrev:kanske en kass tempgivare
jag har gjort service i december.har tagit ut felkoder för en månad sen,för då fick jag texten stanna starta om.Tre gånger felkoder på lambdareglering och lambdareglering bank 2.Sen bytte jag ett laddluftrör och det har funkat .Men nu har det varit så en vecka elleer lite mer att den går illa precis efter jag startat.Kör jag iväg direkt så orkar den knappt iväg.
Märkte igår att om jag håller jämn gas vid tvåtusen varv,så så drar den på lite mer och släpper lite.pulserar mellan 1700-2300 varv cirka.Det är väl mest troligt att gasspjället bråkar.Likadant så tappar den lite varv när ac slår till,vilket den gjorde innan rengöringen av spjället oxå.Tacksam för förslag
Transmissionsolja till M66

Jag tänker att den bör stå horison[…]

Min Busy Forks eller BuZy FourX Då blir de[…]

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]