Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ravi
knussin skrev:Jag bytte nyligen min kamrem på en v70 2002a . körd 99000 km. Visst man såg att den var använd men den hade säkert funkat ett tag till . men har hört att det är 10 år elr 160 000 km
Och om den går av då! Då kan du skrota den toppen
Användarvisningsbild
av Ravi
bensinskalle skrev:
hollan skrev:10år 16000mil på din 04a om du nu bor i svergie får jag väl tillägga har hört nått att det bara är 5år i finland
Ja, de har satt den gränsen för remmarna håller inte längre :mrgreen:

Men fan, 10 år låter ju skitlänge? Byta kamrem kostar ju bara ett par tusen, om man gör de själv, så de kan man gott göra i förebyggande syfte

:) :)
Användarvisningsbild
av hollan
jag skulle vilja påstå att jag jobbar i yrket och kamremsbrott på vitmotorer är inte vanligt pga kamremshaveri
så jag ser inga problem och köra enligt volvos rek 10år eller 16000mil
av klacken
hollan skrev:10år 16000mil på din 04a om du nu bor i svergie får jag väl tillägga har hört nått att det bara är 5år i finland
Det är 160000km eller 4år här i finland,från -07 har man ändrat till samma som i sverige=10år
Användarvisningsbild
av Ravi
hollan skrev:jag skulle vilja påstå att jag jobbar i yrket och kamremsbrott på vitmotorer är inte vanligt pga kamremshaveri
så jag ser inga problem och köra enligt volvos rek 10år eller 16000mil
Har sätt en del haveri och hade inte rek 10 år! Fast det är från person till person! Och hur mycket kunskap man har inom yrket med! Sen när ens motor garanti slutat att gälla så tänker man efter lite :)
Användarvisningsbild
av hollan
väldigt märkligt att alla volvo 5cyl bensin motorer med avsmällda kamremmar hamnar på din verkstad eftersom vi bor i samma landskap
efter 15år som volvo mek så vågar jag garantera att remmen håller 10 år/16000mil förutsatt att det är en standard motor
att jag sen har sett möss som har hamnat mella kamhjul och rem med ras som följd och rasade toppackningar och rasade oljepumpar och fel monterade remmar har inte med hållbarheten på remmen och göra
bytte förresten en rem på en 00a som hade rullat 26000mil på första remmen 2år över och 10000mil men det är inget jag rekomunderar
Användarvisningsbild
av Ravi
hollan skrev:väldigt märkligt att alla volvo 5cyl bensin motorer med avsmällda kamremmar hamnar på din verkstad eftersom vi bor i samma landskap
efter 15år som volvo mek så vågar jag garantera att remmen håller 10 år/16000mil förutsatt att det är en standard motor
att jag sen har sett möss som har hamnat mella kamhjul och rem med ras som följd och rasade toppackningar och rasade oljepumpar och fel monterade remmar har inte med hållbarheten på remmen och göra
bytte förresten en rem på en 00a som hade rullat 26000mil på första remmen 2år över och 10000mil men det är inget jag rekomunderar
Har inte sakt att alla hamnar på min verkstad! Men som sakt alla har olika synpunkter när det gäller remmar! Jag bytte på tjejens V70 bil som rullat 32000 och den var sliten hade inte garanterat mer där inte och den byttes på rätt intervall! så då kommer alla bra till dig då ju så bra för dig :)
Transmissionsolja till M66

Jag tänker att den bör stå horison[…]

Min Busy Forks eller BuZy FourX Då blir de[…]

Hej, Min fotsensor för att öppna backluc[…]

Elvinge hade jag redan på VW Corrado fö[…]