Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av svda
Har inte full koll, men är ganska säker på att den mest troliga orsaken är slarv vid oljepåyllning eller att påfyllningslocket läcker. Det finnas vad jag kan minnas ingen "skarv" i tändstiftbrunnarsbrunnarna och oljan måste i så fall ta sig förbi tätningen på tändspolen som tätar mot tändstiftsbrunnen.
av sasa133
svda skrev:Har inte full koll, men är ganska säker på att den mest troliga orsaken är slarv vid oljepåyllning eller att påfyllningslocket läcker. Det finnas vad jag kan minnas ingen "skarv" i tändstiftbrunnarsbrunnarna och oljan måste i så fall ta sig förbi tätningen på tändspolen som tätar mot tändstiftsbrunnen.
Tack:
Men när titar jag uppifrån ignom brunen in i motoren då ser jag att dom andra brunnar är helt torra men inte nr. 2 som sagt alt fungerar perfeke.
Användarvisningsbild
av lilleman
Känn på skruvarna som sitter vid brunnarna
en sådan hade lossnat på min motor och tändstiftsbrunnen blev fylld med olja :shock:
10mm skruvskalle om jag minns rätt :)

Mvh/Roger
av sasa133
lilleman skrev:Känn på skruvarna som sitter vid brunnarna
en sådan hade lossnat på min motor och tändstiftsbrunnen blev fylld med olja :shock:
10mm skruvskalle om jag minns rätt :)

Mvh/Roger
Hej; menar du dom skruvar som håller insoget?
Eller menar du dom som håller tändningsatsen?
Tack:
Användarvisningsbild
av lilleman
Dem som sitter nära tändstiftsatsen :)
Dem sitter längs med tändbrunnarna 6-vid varje sida
Jag sa 10mm skallar men dem är nog större :)

Mvh/Roger :)
Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

För att sammanfatta vilka saker som nä[…]

Relä bränslepump

Kollat säkringar? Säkring 9 i elcentrale[…]

Transmissionsolja till M66

Jag tänker att den bör stå horison[…]

Min Busy Forks eller BuZy FourX Då blir de[…]