- mån 12 mar 2012, 22:29
Som BMW-älskare har jag tyvärr konstaterat att min kommande familjesituation (4:e knodden på väg...) kommer att tillintetgöra mina planer på en BMW igen vid nästa bilbyte. Kollar nu efter bilar som kan härbärgera en stor familj plus en barnvagn. Familjebussar är inte värst kul så jag har spanat efter en xc90 D5 -07 och framåt. Gärna en Sport. Har hittat en långmilare till rätt pris men är såklart fundersam på i vilket skick bilen är i. Enligt säljaren så är den i ett fantastiskt skick och enda problemen är att dieselvärmaren inte fungerar och att förarstolen bara går att ställa in innan man startat bilen. (?? Någon som varit med om det?) Dieselvärmaren hade han renoverat med nya delar sa han, men den startade inte i alla fall. Har kollat upp säljaren så gott jag kan (bor 50 mil bort) och det jag hittade på ett forum var inte direkt till hans fördel... skojare var ett frekvent ord
Historiken har jag fått kopior på via post, och den ser OK ut. Bilen har gått som tjänstebil på Autoliv i Vårgårda och har rullat ca 5000 mil per år, så det tyder förhoppningsvis på landsvägskörning. Har någon lust att kolla annonsen och komma med feedback? Om det finns någon som känner till säljaren så får ni gärna ge er syn på saken. Drömmen vore att någon som känner till modellen och som bor på orten kunde åka och kolla på bilen och säga vad ni hittade.
Annonsen: http://www.blocket.se/blekinge/Volvo_XC ... ?ca=11&w=3
Per J
Historiken har jag fått kopior på via post, och den ser OK ut. Bilen har gått som tjänstebil på Autoliv i Vårgårda och har rullat ca 5000 mil per år, så det tyder förhoppningsvis på landsvägskörning. Har någon lust att kolla annonsen och komma med feedback? Om det finns någon som känner till säljaren så får ni gärna ge er syn på saken. Drömmen vore att någon som känner till modellen och som bor på orten kunde åka och kolla på bilen och säga vad ni hittade.
Annonsen: http://www.blocket.se/blekinge/Volvo_XC ... ?ca=11&w=3
Per J

- By kung_royne