Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av holmarenn
Ja har en volvo s60 2,4T 2001 rullat 25000
Jag har inget större problem med den men har fått råd om att uppdatera den?
Fattar inte riktigt vad det innebär?
Borde jag göra det?
Prisförslag?
Användarvisningsbild
av Vojje
holmarenn skrev:Ja har en volvo s60 2,4T 2001 rullat 25000
Jag har inget större problem med den men har fått råd om att uppdatera den?
Fattar inte riktigt vad det innebär?
Med det menas att du ska sälja bilen och köpa ngt nyare och modernare :wink: .
av llesrof
För att ge ett seriöst svar: sedan bilen tillverkades har Volvo säkert släppt en massa uppdateringsr till alla funktioner. Om du servar bilen hos en auktoriserad volvoverkstad så brukar de uppdatera dessa saker i samband med service. Servas den enligt Volvos "Service 2.0" så lägger de alltid in senaste mjukvaran för din bil. Man får inga nya och balla funktioner men saker som skulle kunna orsaka ett fel på grund av taskig mjukvara kan minimeras. Vissa upplever at bilen går bättre, andra upplever ingen skillnad. Det kan ju bero på vilka versioner man haft tidigare. Uppdateringarna löser inte alla problem men det kan minska risken att man får vissa problem i framtiden.

Volvo har något som kallas "total CAN-uppdatering" och jag gjorde det på min bil men kommer inte ihåg vad jag betslade. Har för mig att det vsr runt 700 spänn.
av holmarenn
okej men nu vill jag endast ha mjukuppdateringen.. kan man välja o få endast denne eller måste man ta hela kittet då med service osv
av SubMarine
Som forsell säger så finns det en mjukvaru-artikel i VIDA som heter total can-uppdatering och då ska alla styrenheter få senaste mjukvaran. Så om du knallar in på Volvo och frågar så bör de kunna fixa det åt dig.

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]