Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Daddan
Hej,

provar med en egen tråd istället.

Vad tycker ni, ska man reparera ABS Styrboxen hos tex Innosound för 1900:- eller köpa en ny utbytesbox på tex Skruvat för 3600:- med vår Jagrullar-rabatt? Nytt är ju alltid nytt, men vad har Skruvat för kvalitet på sin?
av Daddan
Kom att tänka på en till sak, nämligen värme. Min ABS styrbox har mått dåligt av värme. Ska man försöka sig på att skärma av den utbytta/reparerade med någon form av värmesköld i alu? Det finns ju företag som bygger om och lägger till värmeskydd i höljet till dessa boxar när de renoveras.
1Hur vet du att du har en trasig box???
Daddan skrev:Hej,

provar med en egen tråd istället.

Vad tycker ni, ska man reparera ABS Styrboxen hos tex Innosound för 1900:- eller köpa en ny utbytesbox på tex Skruvat för 3600:- med vår Jagrullar-rabatt? Nytt är ju alltid nytt, men vad har Skruvat för kvalitet på sin?
Tycker själv att Innosound låter bäst, du slipper allt strul med mjukvaror (versioner) hit o dit,
bara att skruva tillbaka o köra...om man klarar sig utan bilen de dagar/veckor det tar.
Mellan skillnaden räcker kanske till en "Rent A Wreck" hyrbil :lol:
av andy78
Min Modul från min bmw skickades till innosund fick tillbaka den efter 5 dagar, bara att skruva dit och det har fungerat bra nu i 2 år.
Fram för fler sådana här firmor som reparerar elektronikmoduler annars ahr vi ett gigantiskt sopberg pga att det är för dyrt att köpa nytt bara för att få bilen genom besiktningen.

För att sammanfatta vilka saker som nämn[…]

Motorvärmare

Tjena! Kabelgenomföringen från motorrum[…]

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]