Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Nervgasad
hollan skrev:kolla under bilen mellan motor och låda efter läckage bromsvätska snackar jag om nu och inte motorolja
men det låter i din beskrivning som ett rasat urtrampningslager och på 26000mil så får du räkna med en ny koppling med
komplett kopplingsbyte på en 02a går på runt 10papp och inte 15 ring runt så kan du nog spara in lite slantar
Hahaha jo jo bromsvätska ärjag med på att det är. Jag vet inte hur det har varit innan, skall sätta mig och kolla igenom lite don här ifall de har bytt något sådant innan på bilen.

Åh härligt.... 10-15 papp.... precis vad man har lust med att punga ut efter man köpt en bil :/
av basberoende
Nervgasad skrev:
hollan skrev:kolla under bilen mellan motor och låda efter läckage bromsvätska snackar jag om nu och inte motorolja
men det låter i din beskrivning som ett rasat urtrampningslager och på 26000mil så får du räkna med en ny koppling med
komplett kopplingsbyte på en 02a går på runt 10papp och inte 15 ring runt så kan du nog spara in lite slantar
Hahaha jo jo bromsvätska ärjag med på att det är. Jag vet inte hur det har varit innan, skall sätta mig och kolla igenom lite don här ifall de har bytt något sådant innan på bilen.

Åh härligt.... 10-15 papp.... precis vad man har lust med att punga ut efter man köpt en bil :/

Nu är du negativ... Jag åkte på låda, koppling och svänggjul 2 månader efter att jag köpte min.. Du kan 3 dubbla det priset du fick där ;)
Användarvisningsbild
av bensinskalle
Är de dyngsvårt att avlufta kopplingen? För de är väl det "svåraste" egentligen. Vet att jag läst på så många ställen att folk är förbannade över att de inte får ur luften efter att ha bytt...

Kopplingspaket kostar ju nästan gratis, 2200 på skruvat + slavcyl 700.

Byta skiten gör man ju själv? De är väl bara att koppla loss allt och dimpa ner subframe och dela skiten. En vän till mig gjorde liknande på sin 850:i. Eller är det grymt mycket svårare än jag får det att verka?

Anledningen till att jag frågar är för att jag nojar är att min 32.000 milare ska tappa kopplingen också. Vet inte om den är bytt redan..., fast de känns nästan som den borde vara de?
av Nervgasad
Hallå så igen, det va uttrampningslagret som hade gått, först hade det felat och sedan hade det i sin tur tagit med sig slavcylindern. Den är inne på verkstad nu och jag passade på att dra dit ett helt nytt kopplingspaket och hela fadderullan, så hoppas jag att man slipper göra den demonteringen igen på ett bra tag.

=)
av basberoende
Inte för att göra dig orolig eller så ;) Men hade den läckt olja från vevaxeltätningen? Hoppas isåfall att dom bytte den packboxen samtidigt.
Användarvisningsbild
av bensinskalle
holmarenn skrev:Du bensinskalle.. kan du förklara med detaljer hur det lät i början när det var paj?
Jag? Ja har inte råkat ut för det än, det är nervgasad som rasat sitt lager ;)

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]