Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndreasHo
Hej

har en v70 årsmodell 2003, jag vet inte om det ska vara så här men iaf det är ca 4 minus ute och jag har kört bilen tills den blir riktigt varmkörd och sen ställer bilen i ca 20 minuter och när jag kommer ut så är motorvattnets temperatur uppe på tredje sträcket och sen när man kör iväg så tar det kanske 5-10 minuter innan den är uppe på halva igen ska det vara så eller kan det vara termostaten som behöver bytas?

/Andreas
Användarvisningsbild
av AndreasHo
Okej, men då verkar det okej då, för våran Saab tycker jag inte blir så kall så snabbt men det är kanske olika från bil till bil

Men tack så mycket

/Andreas
Användarvisningsbild
av Perra83
AndreasHo skrev:Okej, men då verkar det okej då, för våran Saab tycker jag inte blir så kall så snabbt men det är kanske olika från bil till bil

Men tack så mycket

/Andreas
Då ska du se tjejens Renault Clio. När du stänger av motorn för att tanka så hinner motorn kallna :shock: En annan kul grej är att när termostaten öppnar så sjunker tempmätaren till nästan halv drifttemp. Så blir det ett par gånger innan allt kylvatten blir riktigt varmt.

På sommarhalvåret går det att jobba 8 timmar och sedan komma ut till en halvvarm motor :wink: Ska man då meka runt turbon då får man inte ha bråttom.

För att sammanfatta vilka saker som nämn[…]

Motorvärmare

Tjena! Kabelgenomföringen från motorrum[…]

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]