Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eslund
Passar Volvos stilettnyckell alla S80? I dag har jag nyckel och fjärr separat.. Vore ju smidigt att ha det kombinerat...
Användarvisningsbild
av Loner
Ja du kan ha stielettnyckel till din S80 -00.
Enklast (billigast) är att skaffa en begagnad stilett, flytta över elektroniken från din gamla larmdosa, köpa nytt nyckelämne och koda in mot bilen.

/L
Användarvisningsbild
av eslund
JAg tänkte köpa en på E-bay.. Finns ju rätt gott om dom där.. FAst dom har en extra knapp.. En röd triangel..Är det ÖverfallsLarm? (alltså att man startar bilens larm direkt)
av Moody
eslund skrev:JAg tänkte köpa en på E-bay.. Finns ju rätt gott om dom där.. FAst dom har en extra knapp.. En röd triangel..Är det ÖverfallsLarm? (alltså att man startar bilens larm direkt)
Den röda triangelknappen är överfallslarm ja. Håll in 3 sek och larmet på bilen startar.
Användarvisningsbild
av Loner
Funktionen finns på dom flesta gamla fjärrisar oxå, men vi har ingen microbrytare på kretskortet..

Skall själv snickra ihop en stilett nån gång när jag får tid över i höst...

/L
Användarvisningsbild
av eslund
Ok, då ska jag shoppa ett par sådana.. Nyckelämnet borde väl vilken nyckeltomte som helst kunna fräsa.. Någon som vet hur man kopplar fjärren till bilen?
Användarvisningsbild
av Loner
eslund skrev:Ok, då ska jag shoppa ett par sådana.. Nyckelämnet borde väl vilken nyckeltomte som helst kunna fräsa.. Någon som vet hur man kopplar fjärren till bilen?
Njae är inte nyckelämnena magnetiskt kodade :?:

Fjärren kan du gifta in i bilen på t.ex volvo, därför är det enklare att flytta gamla fjärrkretskortet till stilettfjärren.

/L

Dosan på andra bilden är en "l&ari[…]

Bygga ”busbil”

Har du kört en 745-a med B234F motorn??? G&ou[…]

Jäklar vad plastigt kinesisk den ser ut/k&aum[…]

Hehe, fler än jag som lagt märke till de[…]