Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aspen
Får ta och kolla upp de andra sakerna i morron em när jag tvättar bilen, är ju lite lättare att kolla när man kan hissa upp bilen på lyften.
av aspen
Hissade upp bilen efter tvätt i går, inget hjullager glapp,inget stag som var dåligt, abs kransen var hel. Tog då loss hjulet och kollade bulten till drivaxeln och jag kunde bara dra åt den ytterst lite knappt märkbart. På med hjulet igen och startade bilen och lät den gå på 1:an på tomgång och gick och lyssnade och ljudet var fortfarande kvar. Blev så less så jag sänkte ner bilen bara och backade ut och började åka hemåt, stängde av stereon för att lyssna och till min förvåning (helt knäpptyst) lät inte på hela vägen hem ca 1,5 mil. Körde dottern till dagis nu på morron fortfarande tyst!
Kan verkligen det lilla jag drog åt ha hjälpt ? för det lät ju fortfarande direkt efteråt när jag dragit åt bulten.
av Provocative
Den där bulten är ju lite speciell. Ska dras med speciellt moment så den tänjs ut.
Jag kanske målar fan på väggen nu. Men om jag vore du så skulle jag köpa ny bult o bricka. Sedan en momentnyckel eller lämna in till verkstad för byte.
av aspen
Provocative skrev:Den där bulten är ju lite speciell. Ska dras med speciellt moment så den tänjs ut.
Jag kanske målar fan på väggen nu. Men om jag vore du så skulle jag köpa ny bult o bricka. Sedan en momentnyckel eller lämna in till verkstad för byte.
Jo jag vet ju att den är lite speciell, men det är ju det som så konstigt den satt ju inte löst utan var nog bara jag som drog den ytterst lite hårdare än vad den satt tidigare. Det jag menar är att det lilla jag drog åt den borde ju inte ha kunnat påverka så att det blev tyst!

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]