Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av TK1974
Bytte in ett begagnat bromsservo i min S60 140hk -01 efter att jag fick pys fenomenet men nu så tänds motorlampan och "motorservice erfordras" kommer upp i dsplayen och enligt avlästa koder så menar dom på Volvo att givaren på servot är trasigt, signal för hög. Skall dock kolla så att kablaget inte skadats i samband med bytet bara det int sku va så jädrans kallt. Nån som hamnat ut för detta? Är det nån som bytt ut denna sensor? Enligt killen som läste ut koden så mena han att det är "bara att beställa ny sensor och byta"
Användarvisningsbild
av Vojje
TK1974 skrev: Enligt killen som läste ut koden så mena han att det är "bara att beställa ny sensor och byta"
Kan inget annat än att hålla med "killen". I vart fall om du vill använda farthållaren.
av TK1974
Visst håller jag med helt oxå, men poängen me min fråga var att har nån gjort det, för man har fått höra ungefär att "den givaren ska man inte ta lös" ?:-/ Så undrar nu mest, är den svår att få lös?

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]