Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MrOverlord
Hej mina vänner.

Undrar bara om någon kan svara på vad som ingår och vad det kostar med en 18000 mila service. Jag har en V70 2,4T -01. Kammremen byttes vid 16000 mila så det behöver jag inte bry mig om (tack o lov)

Ha en fantastik dag.
Användarvisningsbild
av Magnus308
Ring runt och kolla vilka som är billigast.
Bilia och Upplandsmotor är ofta billigare än om du lämnar in på Mekonomen eller Autoexperten om din bil är en 2001
av Flintskallen
Hej, min bil skall in på denna service nästa vecka.
Enligt handläggaren så skall det tillkomma tändstift och luftfilter utöver de vanliga servicepunkterna. Dessutom lade jag till byte av olja i växellådan och uppgradering av all mjukvara (mjukvara ingår i priset sade de)
Uppskattad kostnad, nästan 8000:- för Volvo Original-service
Användarvisningsbild
av Vojje
Flintskallen skrev:Hej, min bil skall in på denna service nästa vecka.
Enligt handläggaren så skall det tillkomma tändstift och luftfilter utöver de vanliga servicepunkterna. Dessutom lade jag till byte av olja i växellådan och uppgradering av all mjukvara (mjukvara ingår i priset sade de)
Det var ju prisvärt. Not!
2000:- material (som de också tjänar en slant på) och 6000:- "arbete" :cry: .
Användarvisningsbild
av Magnus308
Flintskallen skrev:Hej, min bil skall in på denna service nästa vecka.
Vilken årsmodell?
Låter som den är rätt ny och inte har "nice price" erbjudande

http://www.bilia.se/meny/verkstad/volvo/nice-price/
av Flintskallen
Jag kan återkomma när jag fått arbetsspec./faktura och klargöra vad som är material och vad som är arbete. Men när han lade in i datorn tror jag det slutade på 7700kr

Värt att nämna är att jag har 2.5T AUT, och jag har även luftkvalitets-systemet så detta kupéfilter är en smula dyrare (inga astronomiska summor dock). Och inget "nice price" var inblandat vad jag förstod.

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]