Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! Jag har: V70 2,4-00 (tillv okt 99), 170 hk
Jag tar tacksamt emot förslag på vad detta kan vara för fel:
Den startar (oftast) utan problem, den går ryckigt på låga varvtal samt hackar och rycker vid acceleration. Vid ex stannat vid rödlyse hör man hur motorn låter helt ojämnt i tomgången och sen vid försök att accelerera upp förlorar den flera gånger kraften och bilen stannar. Även vid ex körning när farten minskar (lägre växel) kan detta problem uppstå. Det går bra att starta den efter ett stopp, det känns som om den ibland går bättre efter att man har startat om den efter ett sånt här stopp, men problemet återkommer snart igen. Vid högre hastigheter händer detta sällan och isåfall mindre. Det spelar ingen roll om full tank eller nästan slut. Sen är det så att det luktar som en tänd raket/krut/bränt när detta sker!

En "datasökning" är gjord, tändstiften är bytta utan att detta problem har lokaliserats, så tacksam för förslag!
mvh

He, he....blandade ihop bilarna
Frågan ovan gäller en V70 2,5 Turbo AWD med 193 hk -00 (bensinare, så jag undar om förslaget att kolla GASspjället)
Senast redigerad av 1 Nemo9, redigerad totalt 0 gånger.

Bytte bromsslangar bak på vår V70 -04 […]

Är bussningarna i bak bytta? Klassiker annars[…]

Motorvärmare

Har en V90 T6 Recharge tillverkad dec 2021. Sä[…]

Hoppas att någon vet exakt var den sitter oc[…]