Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har tyvärr köpt soyafilm och kommer ta bort detta skit så fort jag har råd att tona på firma. Jag stod i garage med stängd dörr följde anvisningar till punkt och pricka. Får små vita korn trots mycket nogrann rengöring med funsterputs och luddfri trasa (nytvättat lakan ituklippt) Det bubblar sig när det blir varmt och det har börjat att släppa längst upp vid bakluckan. Jag kan inte öppna fönstren bak på dörrarna för då skrynklar sig filmen. Man får montera bort dörrklädseln om man ska vara noga som jag gjorde. Fick en omgång ny film när jag klagade men jag tycker att det är en överskattad produkt. Jag vet dock de som är nöjda så man får väl ta ställning själv. Skulle du bara tona de bakre skulle jag kolla på solarplexius och be att de skickar med lite extra fästlister, bättre och enklare.
av Stylegel
Hej!

Skulle rekomendera "www.solarplexius.se/hem.aspx" istället som jag monterat på min V70N, men jag har bara monterat på dom tre bakersta rutorna så jag vet inte hur det fungerar på bakdörrarna. Vet bara att skivorna inte följer med ner där när man kör ner rutorna så därför viller jag inte ha några där.

Iallafall så är jag väldigt nöjd med rutorna bak, ser snyggt ut och fyller sin funktion för vovven där bak :)

Det ända negativa jag upplevt är att clippsen släppt lite vid bakrutan då den öppnas och stängs rätt ofta, men det är bara att trycka tillbaka dom igen med ny häfftkuddar. Sedan när man haft dom på ett tag så har det blivit lite dammigt mellan skivorna och rutorna, men det syns bara när solen ligger direkt på.

Mvh/ Janne
av ejon
Jag skulle skicka en varning över denna solfilmen som SOYAFILM.se säljer.

Den avtagningsbara som verkar jätte bra är rena skräpet, första dagen ser säkert bra ut, men det håller INTE i längden!

Bubbligt och lossnar i kanter, "Magnus" som bedriver verksamheten har noll koll över vad kund fokus innebär, service? nä du... Att försöka reklamera skitet är inget som Magnus vill acceptera, men det är bra... Hans affärsplan kommer säkert hålla att få onöjda kunder..

Nu har jag googlat en del över SOYAFILM.se och ser att flera haft samma problem som just jag...

Jag köpte riktig klisterfilm och så länge man köper riktig solfilm och inte biltema så är det enkel montage där med...

Kolla filmer o.s.v. innan så lär ni er :)

//

E
av ejon
dieselmagnus skrev:När skatteåterbäringen kommer ska jag lämna in på firma och dra ut Soya-skiten. Kul för det som fått fast den men den släpper efter något år.
Något år ?

hade nog ändrat året till veckor.

MVH
ejon skrev:
dieselmagnus skrev:När skatteåterbäringen kommer ska jag lämna in på firma och dra ut Soya-skiten. Kul för det som fått fast den men den släpper efter något år.
Något år ?

hade nog ändrat året till veckor.

MVH
Jo jag håller med men har märkt på senare tid att den släpper mer och mer. Vita prickar överallt också eftersom filmen drar åt sig skit innan man smäcker dit den.
av kamilenski
Och jag tänker testa Biltemaa skit för 59 kronor :)

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]