Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mariahe
Eller vad det nu kallas......alltså det man kan aktivera så dörrarna ej kan öppnas inifrån och sensorerna för larmet (om man lämnar hunden i bilen) inte drar igång larmet.

Problemet är att knappfan inte verkar funka (eller själva funktionen). Den lyser inte fastän jag inte öppnar någon dörr när jag stänger av bilen. Vrider tändningen till II, sedan tillbaka till I eller 0 och trycker in knappen.

Gör jag fel?? Eller vad kan vara trasigt, säkring?
av llesrof
Fattar inte. Vad är det för bil och årsmodell? Om du bara vill stänga av rörelsesensorn för att du skall lämna jycken i bilen så stänger du av motorn, tar ut nyckeln och trycker på knappen som inaktiverar rörelsesensorn, stänger dörren och låser/larmar som vanligt med fjärrkontrollen. När du sedan låser upp bilen så ser du att den oranga lampan lyser på knappen och när du slår på tändningen står det FULLT SKYDD i färddatorn.
av mariahe
llesrof skrev:Fattar inte. Vad är det för bil och årsmodell? Om du bara vill stänga av rörelsesensorn för att du skall lämna jycken i bilen så stänger du av motorn, tar ut nyckeln och trycker på knappen som inaktiverar rörelsesensorn, stänger dörren och låser/larmar som vanligt med fjärrkontrollen. När du sedan låser upp bilen så ser du att den oranga lampan lyser på knappen och när du slår på tändningen står det FULLT SKYDD i färddatorn.
Men tack!! Det är en XC90 -04. Jag uppfattar inte att instruktionerna är såna i manualen, eller så är jag bara trögfattad....? ;)

Men nu funkar det iaf med knappen, så tack ännu en gång.

Vacuumsugning kan ju bli något kanske. G&aum[…]

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]