Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag väntar på en xc70 my12 D5 automat och fram tills den levereras har jag fått låna en v70-02a manuell.

Bilen har gått 17000mil men det känns helt ok att köra. Sköna stolar och en bra växellåda. Men jag som precis bytat in min V70II 09a känner att utvecklingen har gått framåt.

Men få ändå säga att v70in känns gedigen och skön på landsväg och motorvägs körning trots den lilla motorn på 140hk.
Har en dito 01Ltt och får hålla med dig de e fina trotts några år på nacken har även en my102.4d och jo det har gått framåt men fan en auto de e för handikappade tycker jag...
Automat tycker jag är som att sätta in en respirator på en som kan andas själv.
Är möjligen ett arv från BW35 55 mm ZF mm mm riktigt usla lådor

Ps 01 är en auto...
Användarvisningsbild
av Åba
oldtimersmc skrev:men fan en auto de e för handikappade tycker jag...
Automat tycker jag är som att sätta in en respirator på en som kan andas själv.
Jag tycker precis tvärtom.
Jag har kört manuellt växlade bilar mellan 1993-2009.
Sedan 2009 kör jag aut, och förstår inte hur jag kunde stå ut med manuella lådor i alla dessa år.
Skillnaden i förbrukning (man vs. aut) är ytterst marginell, och aut-lådorna idag är väldigt driftsäkra (om du sköter dom på ett vettigt sätt, kollar olja/byter olja vid behov etc.)
Sen kan man ju faktiskt bestämma (lite iaf) när automaten ska växla genom att använda gasen med lite känsla...

PS. Jag är per definition EJ handikappad DS.
Håller med föregående där. Automat är väl det optimala idag, utvecklingen går framåt.
Man stoppar väl inte undan fjärren och går fram till tv:n och byter kanal ??:-/
Annat var det på min gamla Amazon med aut, där kändes det i ryggraden när nästa växel gick i. :wink:
stooges skrev:Håller med föregående där. Automat är väl det optimala idag, utvecklingen går framåt.
Annat var det på min gamla Amazon med aut, där kändes det i ryggraden när nästa växel gick i. :wink:
Jo jag skulle lätta på häcken om fjärren innebar att bilden laggar och blev suddigare (jmf slöare och drar mer bränsle)
oldtimersmc skrev:
stooges skrev:Håller med föregående där. Automat är väl det optimala idag, utvecklingen går framåt.
Jo jag skulle lätta på häcken om fjärren innebar att bilden laggar och blev suddigare (jmf slöare och drar mer bränsle)
Det beror inte på fjärren oldtimersmc, det beror på att tv: är byggd på det där rackarns finlux chassit.
Det enda positiva nu efter att jag kört den i ett par dagar är att den bara drar 0,85 blandad körning. Det är jag inte van vid....v70 2,5FT den låg på 1,8E85, och 855 GLT som vi har ligger på 1,2 vilket jag tycker är utmärkt.

Toppen ska efterdras kall, 50 - 100 mil om jag kom[…]

Volvo car UX

4.2. 13 e absolut inte viktigt för dig. Men f[…]

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]