Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nox
Hej,

har sett att det finns någon tråd om min fråga på forumet, men här kommer mitt problem.

jag har en v70n -02 140hp och i söndags dog bara motorn. efter några startförsök(tände till sedan dog) hoppade den i gång efter ca 4-5min.
på måndag körde med den och funka bra,ringde volvo för att se om de kan se någon felkod (syns inte någon i bilen)på väg till volvo stannade den 3ggr på 1mil,volvo kollade bilen hittade inte något fel,de uppgraderade mjukvaran och test körde allt ok,men när jag skulle åka hem kom jag bara ett par kilometer sedan var det lika :evil:
bilen stannar i farten,när man sedan försöker starta då går den i gång men den hackar och får inte någon gas respons,efter några försök så startar den igen :?: bilen står nu hos volvo, men tänkte att det finns så många bra inlägg här så att man kanske kunde få något tips.volvo verkade oxså lite fundersamma.
mvh nox.
Användarvisningsbild
av lunatiic
Jag skulle be Volvo kolla gasspjället och se att det inte kläggar igen.

Sök på forumet efter ETM så hittar du säkert en del nyttig information.
Användarvisningsbild
av G-kraft
lunatiic skrev:Jag skulle be Volvo kolla gasspjället och se att det inte kläggar igen.

Sök på forumet efter ETM så hittar du säkert en del nyttig information.
aa det är det vanligaste problemet gällande att motorn dör...på s60 och v70n.....gör som Lunatic säger...
av nox
hej,

volvo bytte spjällhuset men när dom provkörde så stannade bilen igen :( ,
då ska de byta bensinpumpen,och vi får se om det blir bättre,borde de inte testa att sätta in ett nytt relä först,dom var helt inne på att det var pumpen.jag åter kommer om de löser problemet,det finns säkert fler som
har samma fel som jag.

nox,
av Hemgårn
Hej! Vilka bissarra problem vi verkar få lida oss igenom med dessa nya sköna bilar?! Jag står själv med ena foten i ett köp av en V70n 2,4 140hk -03 som gått strax över 12000 mil. Jag vill INTE ha en massa problem och hoppas den bilen sköter sig.

Det känns som att det blir av stoooor vikt att göra den redan inplanerade långfärdstestresan med bilen direkt jag fått den.. Jag vill att alla fel ska visa sig inom ramen för beg.bil.garantitiden.

Hoppas det löser sig för dig!

/Hemgårn
av nox
Hej igen,

volvo ringde det var bränslepumpen 5500:- fattigare :cry:

ha det :wink:

nox,
av Funatic
5500:- för en soppapump?!?!?!??!?!!?!!
Då var den ju för tusan billigare till Porsche 928:an jag hade tidigare - och till min BMW 528! Dom kostade runt 2,500 har jag för mig.
nox skrev:Hej igen,

volvo ringde det var bränslepumpen 5500:- fattigare :cry:

ha det :wink:

nox,
Vaccumslangar till 940

Hej! Kan man köra med siliconslang från[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Okej. Tack för svar. Jag letar lite till. Och[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]

Den första var 350nm den nya skil är ju[…]