Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mazzes60
Jag har en S60 2.4T -01 som senare tid börjat bete sig väldigt konstigt...

Den går så konstigt. Går ej att varva mer än typ halvgas sen bara bluddrar den men ej skjuter eller så den bara inte vill mer...
Man kan ej dra den på växlarna men kör man utan att varva så går den rätt normalt..konstigt..motorlampa lyser att de e nåt som strular.
Drar ej mera bränsle men den det känns som den bra går på typ 2-3 cyl när man försöker o att sätta gasen i botten...

Är de någon som kan ha ett tips så är jag tacksam!
av hjartat
Låter som ett problem min far hade för ett tag sedan på exakt likadan bil, då var det gasspjället som var felet, Volvo tog ca 7500:- för att fixa det :shock:
Finns säkert något billigare ställe, om det skulle vara det felet.
av oldtimersmc
Tag noga reda på vilka koder som ligger registrerade och lägg upp det på forumet så skall vi försöka att hjälpa dig.
Användarvisningsbild
av gnestakalle
Att bilen går dåligt kan bero på att den måhända går i limp home mode på grund av att något är fel i miljösystemet. Alltså någon komponent som styr tändning eller bränsle fungerar ej som tänkt.

Mvh GK
av oldtimersmc
Limp brukar vara riktigt låg fart det här låter mer som skritt :roll: Dessutom så står det i displayen att "Motorn går med reduserad effekt" då det går över i Limp home mode.
Användarvisningsbild
av wissel
Satte verkstaden in rätt spjäll ?
Var det en Volvoauktoriserad verkstad ?
Laddades programvara in i bilen.
Sitter alla "slangar" på rätt plats ?
Användarvisningsbild
av hollan
läs ut felkoder och skriv upp dom här så får du svar!
i mina ögon har du en tändspole eller 2 som har tackat för sej alt tändstift men läs ut koderna så du inte bytar en massa i onödan
av oldtimersmc
Är beredd att hålla med hollan typisk symtom för spolt/stift är fullt ös till ett visst varvtal sen överslag och mess.
Men som sagt koder
Motorvärmare

Det blev ett litet misstag, detta är extrautr[…]

Ja inte har den ventilerade stolar heller syns p&a[…]

Hej, Vi har en Volvo 945 från ca 1997. Vad[…]

Hej söker 4st Volvo Wheel - Achilles 7.5"[…]