Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marbas
Har lite problem med stolsvärmen i min V70 -04. Tänkte felsöka lite själv och kopplade bort ett kontaktstycke under förarsätet. Detta resulterade i att datorn noterade att krockkudden i stolen inte var kontaktbar, och nu måste jag in med bilen på verkstaden för att "nollställa" varningen.

Finns det något sätt jag kan göra för att "nollställa" varningen själv? T.ex. koppla bort batteriet en vis tid.

/Marbas
av jbl
Teoretiskt så borde det gå att nollställa den om bilen är strömlös mycket länge. Men jag tror det blir enklast att åka in till Volvo.

Hade du haft en PPC trimm enhet ifrån BSR t.ex så hade du löst problemet med denna.

Men det finns ju billigare lösningar med kodläsare som kan släcka fel medellanden för runt 1500kr.
av Frigge
SRS-lampan går ej släcka utan Vida (Volvoverktyg)

/Fredrik
av Knasen
Om du skall felsöka själv så koppla bort batteriet innan du börjar, så slipper du alla felkoder.
av Marbas
Jag ger upp felsökningen! Det verkar för komplicerat. Så det blir att ta in på närmaste verkstad och nolla airbaglampan, samt felsökning.

Tackar det varmaste för alla råd och svar.

Normalt ska den visa ungefär 0,5V med kall m[…]

Tror också att det är den vita och brun[…]

Har batterierna varit fulladdade? Och vad har det […]

Vaccumslangar till 940

Har du koll på vad det är för dime[…]